Handelsbetingelser
Handelsbetingelser for Trust Security Service ApS
Sidst opdateret: 10.5.2025
Trust Security Service ApS (CVR 45559092) er en vagt- og sikringsvirksomhed, der leverer vagt- og sikkerhedstjenester til private og erhvervskunder i hele Danmark. Virksomheden har adresse Nygårds Plads 12, 5. tv, 2605 Brøndby og kan kontaktes på e-mail [email protected] eller telefon 28 91 69 69. Disse handelsbetingelser gælder for alle aftaler om ydelser fra Trust Security Service ApS og beskriver bl.a. bestilling, priser, betaling, opsigelse, ansvar og force majeure.
1. Bestilling og aftaleindgåelse
Kunden kan bestille vagttjenester via telefon, e-mail eller skriftlig kontrakt. Aftaler anses først for indgået, når Trust Security Service har bekræftet ordren skriftligt. Virksomheden tilstræber at sende en ordrebekræftelse eller eventuelt afslag inden for få arbejdsdage efter modtagelse af kundens ordre. Ordrebekræftelser og afslag skal være skriftlige for at binde parterne. Hvis kundens oprindelige ordre og den skriftlige bekræftelse afviger, skal kunden straks underrette Trust Security Service skriftligt. Hvis kunden ikke gør dette senest 5 arbejdsdage efter modtagelse af bekræftelsen, betragtes kunden som bundet af den bekræftede ordres vilkår.
2. Priser og betalingsbetingelser
Alle priser er angivet ekskl. moms og eventuelle afgifter, medmindre andet er aftalt. Trust Security Service fakturerer løbende måned forud eller efter udløbet af hver måned (jf. aftalt abonnements- eller opgaveperiode). Fakturaer forfalder til betaling senest 15 dage efter månedens udgang (løbende måned + 15 dage). Ved for sen betaling beregnes morarente i henhold til gældende lovgivning, og Trust Security Service kan opkræve rykkergebyr efter gældende regler (maks. 100 kr per rykker fra private kunder). Kunden kan ikke modregne for eventuelle tvister i kommende fakturaer.
3. Opsigelse og aflysning
Aftalens løbetid fremgår af den enkelte kontrakt. Som udgangspunkt er kontraktperioden minimum 1 år. Efter udløbet af den aftalte løbetid forlænges aftalen automatisk med et år ad gangen, medmindre anden skriftlig aftale foreligger. Opsigelse af en abonnementsaftale skal ske skriftligt med 3 måneders varsel til udgangen af en måned. For privatkunder gælder derimod reglerne i forbrugeraftaleloven (§ 25, stk. 1), der giver forbrugeren ret til at opsige kontrakten med 3 måneders varsel efter 9 måneders løbetid. Disse lovbestemte opsigelsesvilkår kan ikke fraviges til skade for forbrugeren.
Aflysning (annullering)
Hvis kunden aflyser bestilte vagtopgaver eller vagtaftaler, anvendes følgende model (med mindre andet er skriftligt aftalt):
- Ved aflysning mere end 14 dage før planlagt tjeneste: ingen afbestillingsgebyr.
- Ved aflysning 2–14 dage før: 50% af det aftalte vederlag for perioden opkræves.
- Ved aflysning mindre end 2 dage før tjenestestens start: 100% af aftalt vederlag opkræves.
Modellen kan variere afhængig af tjenestens art, men fastlægger en rimelig kompensation for Trust Security Service's tilberedelsesomkostninger ved sen aflysning.
Misligholdelse
Begge parter skal overholde aftalens vilkår. Hvis Trust Security Service ikke leverer de aftalte ydelser til tiden eller med den kvalitet, der er aftalt, skal Trust straks underrette kunden om årsag og forventet ny leveringsdato. Hvis en aftalt tjeneste er forsinket med mere end 30 dage uden kundens ansvar, kan kunden ophæve aftalen med 5 hverdages skriftligt varsel. Kunden skal reklamere skriftligt over mangler eller forsinkelser uden unødig forsinkelse. Hvis kunden mangler at opfylde sine forpligtelser (f.eks. manglende betaling eller nægtelse af adgang), betragtes dette som væsentlig misligholdelse, og Trust Security Service kan i givet fald ophæve aftalen.
4. Forsinkelse og misligholdelse
Såfremt Trust Security Service forudser en forsinkelse med udførelsen af den aftalte tjeneste, underrettes kunden hurtigst muligt med oplysning om årsagen og ny forventet tidspunkt for leverance. Hvis Trust Security Service misligholder væsentlige forpligtelser i aftalen (f.eks. undlader at levere ydelser væsentligt forsinket), kan kunden hæve aftalen efter forudgående skriftligt varsel og rimelig frist. En forsinkelse på over 30 dage uden ny leveringsfrist giver kunden ret til at ophæve kontrakten med 5 hverdages varsel. Omvendt skal Trust Security Service meddeles straks, hvis kunden forhindres i at opfylde aftalen af forhold hos kunden (som manglende adgang, manglende nødvendige tilladelser eller manglende betaling); i så fald kan Trust Security Service kræve erstatning for eventuelle omkostninger og tab heraf.
5. Ansvar og kundens forpligtelser
Kunden har en række forpligtelser til at samarbejde med Trust Security Service og sikre gode adgangsforhold. Kunden skal sikre fri og forsvarlig adgang for vort personale til de aftalte opgaver. Dette omfatter bl.a. at skaffe adgangsnøgler/koder, fjerne glat føre og generende forhindringer (snerydning, glatførebekæmpelse), holde adgangsveje ryddelige samt sørge for tilstrækkelig belysning og kommunikationsmuligheder. Kunden skal endvidere holde sine egne forhold (f.eks. låse, adgangssystemer, forholdsordrer) ajour og straks informere Trust Security Service om ændringer. Manglende opfyldelse af disse kundeforpligtelser kan anses som misligholdelse.
Trust Security Service er ikke ansvarlig for tab, der skyldes kundens egne fejl eller forsømmelser. Virksomheden kan f.eks. ikke drages til ansvar, hvis vagt- og sikringsydelser ikke forhindrer et konkret indbrud eller skade – Trust Security Service yder ingen garanti for et bestemt resultat og kan ikke holdes ansvarlig for indirekte tab, herunder tingsskade, driftstab, tabt avance, følgeskader eller økonomisk tab udover det indbetalte vederlag. Trust Security Service's samlede ansvar er desuden begrænset af gældende lovgivning, herunder redelighedsprincippet i aftaler.
6. Force majeure
Parterne er fri for ansvar for manglende opfyldelse af aftalen, hvis forsinkelse eller manglende leverance skyldes omstændigheder uden for deres rimelige kontrol (force majeure). Som eksempler på force majeure-situationer kan nævnes:
- Brand, eksplosion eller anden alvorlig ulykke i virksomheden.
- Krig, terrorhandlinger, oprør eller anden urolighed.
- Pandemier, epidemier eller pludselige alvorlige smitsomme sygdomsudbrud.
- Arbejdskonflikter (strejke, lockout) hos leverandører eller personale.
- Ekstreme vejrforhold eller myndighedspåbud, der forhindrer udførelsen.
- Alvorlige forsinkelser i transport eller leverancer (f.eks. på grund af blokader, blokeringer, brud på infrastruktur).
Når force majeure indtræffer, skal den part, der påvirkes, straks give skriftlig meddelelse til den anden part med beskrivelse af forholdet. Udførelsen af aftalen udsættes så længe force majeure-situationen varer. Skulle situationen vare så længe, at kontraktens formål helt forsvinder, kan begge parter ophæve aftalen uden ansvar for derved opståede krav.
7. Gældende ret og værneting
Disse handelsbetingelser og alle relaterede aftaler er underlagt dansk ret. Enhver tvist mellem Trust Security Service ApS og kunden skal søges løst i mindelighed. Hvis dette ikke er muligt, afgøres sagen ved de danske domstole. Forbrugerklager indbringes for Københavns Byret, hvis kunden er forbruger, medmindre andet er fastsat ved lov. Erstatningsansvar forlægges efter dansk rets almindelige regler, medmindre parterne skriftligt har aftalt andet.
Denne tekst er formuleret i klart og professionelt sprog og har til formål at dække de vigtigste juridiske aspekter ved køb af vagt- og sikkerhedsydelser hos Trust Security Service ApS. Formålet er at give både private og erhvervskunder et gennemskueligt overblik over vilkår og ansvar ved samarbejdet. Alle ophavsretligt beskyttede navne eller betegnelser tilhører deres respektive ejere.